Doğru
Doğru
Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Kuran-ı Kerim Adabı

  1. #1

    Üyelik tarihi
    06.Kasım.2012
    Mesajlar
    2,422
    Konular
    882
    Tecrübe Puanı
    8

    Standart Kuran-ı Kerim Adabı

    Doğru
    KUR’AN-I KERİM ADABI
    Kur’an-ı Kerim okuyana elzem olan şey evvelce de beyan edildiği üzere ihlâs sahibi olmak ve Kur’an-ı Kerim’e karşı edebini muhafaza etmektir. Cenab-ı Hakk’a hitap ettiğini düşünerek Allah’ı görüyormuş gibi edeple okumalıdır. Zira kendisi Allah’ı göremezse de şüphesiz Allah onu görmektedir.
    Kur’an okuyacağı zaman misvakla veya başka bir şeyle ağzını temizlemelidir.
    Misvak çok sert, ya da çok yumuşak olmamalıdır. Kuruduğu zaman su ile yumuşatılır. Sahibinin müsaadesi alınarak başkasının misvakını kullanmakta beis yoktur.
    Kanama veya başka bir sebeple ağzına necaset bulaşmış olan kimse de ağzını yıkamadıkça Kur’an okuması mekruhtur. Haram olup olmadığı hususunda Rüyani, babasından, her iki vechin muhtemel olduğunu rivayet etmekte, fakat haram olmadığını beyan etmektedir.
    Cünüp kimsenin ve özür halindeki kadının, bir ayetten az bile olsa Kur’an okumaları haramdır. Ama telaffuz etmeden Kur’an-ı Kerim’i zihinlerinden geçirebilirler. Onların mushafa dokunmaları da haramdır.
    Adet halinde olan kadına cünüp kimseler teşbih, tehlil ve tekbir çekebilirler. Rasulullah (s.a.v.) salat ve selam ve diğer zikirleri okumaları da ümmetin icmaı ile caizdir.
    Yine ulemamız Kur’an kasdiyle olmadığı takdirde cünüp bir kimsenin:
    “Kitabı kuvvetle tut. ” (Meryem 18/12)
    Mealindeki ayeti okumasında zarar olmadığını söylemişlerdir. Buna benzer ayetler de öyledir. Mesela musibet anında:
    “Biz Allah’ın teslim olmuş kullarıyız ve biz ahirette de ancak ona dönücüleriz.” (Bakara 2/150)
    Mealindeki ayeti okumak cünup için de caizdir.
    Horasan’lı şafii uleması da Kur’an kasdıyla olmayınca bineğe binerken:
    “Bunları bize ikram eden Allah’ın şanı ne yücedir, yoksa biz bunlara güç yetiremezdik. ” (Zuhruf 43/13-14)
    Mealindeki ayeti okuyabileceğini söylemişlerdir.
    İmamu'l-Harameyn de cünüp kimsenin Bismillah veya Elhamdülillah demesi halinde Kur’an kasdiyle söylüyorsa haramdır. Zikir kasdı ile veya birşey kastetmeden söylerse günahkâr olmaz demiştir. Cünüp kimse ile özürlü kadın su bulamadıkları takdirde teyemmüm ederler. Ve teyemmüm ile tilavet namaz ve öteki ibadetler kendileri için mübah olur. Teyemmüm etmiş olan kimse abdestini bozduğu zaman yalnız namaz kılamaz. Fakat Kur’an okumak, camide durmak ve abdesti olmayan kimseler için helal olan her şey buna da helaldir. Çünkü bu, tıpkı gusülden sonra abdestinin bozulması gibidir. Bu mesele hem garip hem de çok sorulan bir meseledir. Derler ki, namaz kılmasına cevaz verilmeyen cünüp bir şahsın Kur’an okumasına ve camide oturmasına, zaruret bulunmadığı halde müsaade veriliyor. Bu nasıl olur?

  2. #2

    Üyelik tarihi
    06.Kasım.2012
    Mesajlar
    2,422
    Konular
    882
    Tecrübe Puanı
    8

    Standart

    Cünüp kimsenin hazerde veya seferde teyemmüm etmiş olması arasında da yakın kavile göre fark yoktur. Bazı şafii uleması hazerde teyemmüm ettiği zaman namazını kılabilir, fakat namazdan sonra Kur’an okuyamaz ve camide duramaz demişlerdir. Ancak evvelce de beyan ettiğimiz gibi sahih kavle göre Kur’an okuması da camide durması da caizdir.
    Cünüp olan kimse teyemmüm ederek namazını kılıp Kur’an okuduktan sonra suyu bulursa yıkanmadıkça, cünüp için yasak olan diğer hususlarla birlikte Kur’an okumayı devam etmesi de haram olur.

  3. #3

    Üyelik tarihi
    06.Kasım.2012
    Mesajlar
    2,422
    Konular
    882
    Tecrübe Puanı
    8

    Standart

    Kur’an-ı Kerim okunacak yerin temiz ve faziletin olması sünnettir. Bunun için bir ulema cemaati camide okumanın müstehab olduğuna kail olmuşlardır. Çünkü temizlik ve mahallin faziletin yerine cami oluşu eklenince bir üçüncü fazilet daha hâsıl oluyor ki o da itikâftır. Zira camide az veya çok oturan herkesin itikâfa niyet etmesi hatta camiye girerken buna niyet getirmesi sünnettir. İşte bu itina gerektiren ve büyük küçük herkesçe bilinmesi için yayılması lazım gelen bir edeptir: Çünkü hatıra gelmeyen hususlardandır.

Benzer Konular

  1. Kuran-ı Kerim Nasıl Bir Kitaptır
    Konu Sahibi kısmet Forum Kur'an Hakkında
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 09.Ağustos.2014, 15:52
  2. Kuran-ı Kerim Okurken Ağlamak
    Konu Sahibi kısmet Forum Kur'an Hakkında
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 09.Ağustos.2014, 03:05
  3. Kur'an-ı Kerim Hamilinin Adabı
    Konu Sahibi kısmet Forum Kur'an Hakkında
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 09.Ağustos.2014, 02:46
  4. Kuran-ı Kerim Okumakta Zorlananlar
    Konu Sahibi RaidenRozz Forum Kur'an Hakkında
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 03.Kasım.2012, 00:31
  5. Kuran'ı Kerim Ve Sayılar
    Konu Sahibi wind Forum Lahuti Sembolizm
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 27.Ekim.2012, 20:12

Bookmarks

Bookmarks

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •